NTP-TFJ-20

NTP-TFJ-20 – A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása

A Pécsi Meszesi Általános Iskola sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által a Nemzeti Tehetség Program keretében meghirdetett, a NTP-TFJ-20 – A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása című pályázaton.

A projekt címe: DigiTalentumok – komplex informatikai tehetséggondozó program a
Pécsi Meszesi Általános Iskolában
A projekt kezdete: 2020. november 2.
A projekt vége: 2021. június 30.
A pályázat azonosítószáma: NTP-TFJ-20-0039
Az elnyert támogatás összege: 1 900 000 Ft

A projekt célja:
Olyan komplex informatikai tehetséggondozó program megvalósítási feltételeinek a megteremtése, amely a gyermekek algoritmikus gondolkodását, térbeli-vizuális intelligenciáját, digitális és interperszonális kompetenciáit fejleszti. A projekt megvalósítását a pályázat keretében beszerzett robotikai, 3D nyomtatási és digitális képrögzítési eszközök  felhasználása teszi lehetővé.

A projekt során megvalósult szakmai tevékenységek:

  • Projektnyitó
  • A projekt ideje alatt heti rendszerességgel foglalkozások tartása
  • A projekt megvalósításához szükséges eszközök beszerzése
  • A projekt során beszerzett tárgyi eszközök használata az informatikaórákon
  • Projektzáró

A projekt során beszerzett tárgyi eszközök:

  • Bee-Bot csomag gyakorlópályákkal
  • Blue-Bot csomag
  • Edbot Programozható Humanoid Robot
  • Craftbot Plus 3D nyomtató
  • Digitális fényképezőgép és objektív tartozékokkal (táska, akkumulátor, polarszűrő, napellenző, állvány, memóriakártya)


A projekt eredményei:

A pályázat keretében Bee-Bot és Blue-Bot padlórobotok és hozzátartozó gyakorlópályák, programozható Humanoid Edbot robot, 3D nyomtató és tartozékokkal felszerelt digitális fényképezőgép kerültek beszerzésre. A Bee-Bot és Blue-Bot csomagok is 6-6 db programozható padlórobotot tartalmaznak, dokkolóval, ami biztosítja az eszközök egyszerű módon történő töltését. A Bee-Bot robotok leginkább az alsó tagozatos, míg a Blue-Bot robotok a felső tagozatos diákok logikai gondolkodásának fejlesztését szolgálják. A hozzátartozó gyakorlópályák segítik a robotok használatának minél hatékonyabb elsajátítását. A Humanoid Edbot robot Scratch nyelven programozható, amely kiválóan alkalmas az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére. A Bee-Bot/Blue-Bot programozható padlórobotok és az Edbot programozható, humanoid (emberformájú) robot egyaránt alkalmazhatók tanórai és tanórán kívüli keretben, kiválóan alkalmasak a diákok motiválására és komplex kompetencia fejlesztésre: az algoritmikus gondolkodás; a problémamegoldás (egyéni/csoportos); a kreativitás; az anyanyelvi, idegen nyelvi; a matematikai; a természettudományi és technológiai; a digitális; a szociális; a kulturális készségek és képességek fejlesztése terén. A 3D nyomtató háromdimenziós tárgyak térbeli modellezésével tanulóink térbeli-vizuális intelligenciáját fejleszti. A 3D nyomtatás nagyban segíti a grafikai szoftverek használatának megtanítását, illetve a térlátás és kreativitás fejlesztését. A digitális fényképezőgép és a hozzátartozó eszközök (objektív, akkumulátor, szűrő, napellenző, állvány, memóriakártya) biztosítják a minőségi digitális felvételek készítését. A digitális fényképezőgép média szakkörös diákjaink minőségi munkáját támogatja. A beszerezett eszközök alkalmasak komplex informatikai tehetséggondozó program kivitelezésére. Biztosítja a gyermekek kreativitásának fejlesztését, a gyakorlatban látottak modellezését.

Képek a projektről:

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.