2021/2022. tanév
Óvoda-iskola átmenet munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Somogyiné Nagy Éva
Célok:
- Az óvodából érkező gyerekek beilleszkedésének, az új, iskolai környezethez való alkalmazkodásának megkönnyítése.
- A környező óvodákkal való kapcsolatok ápolása, a szorosabb együttműködés érdekében.
- A következő évi beiskolázás segítése az “Iskolanyitogató” foglalkozások szervezésével.
Reál munkaközösség (alsó)
Munkaközösség-vezető: Anschauné Jani Zsuzsanna
Célok:
- Felfedeztetni a matematika és a valóság elemi kapcsolatát.
- Kialakítani a helyes tanulási szokásokat, az önálló ismeretszerzés képességét az alapvető ismeretek közös, de egyre önállóbb feldolgozásával és alkalmazásával.
- Fejleszteni a problémafelismerő és problémamegoldó, alkotó gondolkodásmódot.
- Biztos szám- és műveletfogalmat kialakítani.
- Fejleszteni a számolási készséget.
- Biztosítani a természeti világ elemi megismerését.
- Elsajátítani a tudományos megismerés legelemibb módjait.
- Bemutatni a megismeréssel kapcsolatos tudásrendszereket.
- Megtanítani a megismerési műveleteket.
Humán munkaközösség (alsó)
Munkaközösség-vezető: Nyíri Eszter
Célok:
- Fontosnak tartjuk a nyelvi kompetenciák sokrétű fejlesztését, törekszünk, hogy tanulóinknál kialakuljanak az igényes, változatos és kifejező nyelvhasználat alapjai, ezért munkaközösségi szinten hangsúlyt fektetünk a pedagógusok módszertani kultúrájának az elmélyítésére.
- Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésére a szépirodalmi szövegek aktív és értő befogadására.
- Az olvasási kedv felkeltésére, az irodalmi alkotásokhoz való pozitív hozzáállás elérésére, megerősítésére.
- A mese “erejének” az elmélyítésére, a beszéd kifejezőerejének a tudatos alkalmazására, a nyelvi tudatosság fokozására, az önismeret és önbizalom növelésére, fejlesztésére, a kritikai gondolkodás fejlesztésére.
Osztályfőnöki munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Varga Ágnes
Célok:
- Osztályfőnökök koordinálása, informálása.
- Kezdő osztályfőnökök mentorálása.
- Adminisztrációs feladatok pontos elvégzése (naplóvezetés, bizonyítványok, törzslapok írása, osztályfőnöki adatbázis folyamatos frissítése, szülők tájékoztatása, igazolások adminisztrálása, statisztika készítése).
- Szöveges értékelés készítése a tanulókról.
- Osztály- és évfolyam szintű projektek szervezése és lebonyolítása.
- Az 5. osztályosok felső tagozatba való beilleszkedésének elősegítése.
- 8. osztályosok pályaorientációjának segítése.
- Szabadidős programok szervezése közösségépítés érdekében.
- Munkamegbeszélések szervezése, bemutató órák tartása.
- Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel, DÖK-kel, ifjúságvédelmi felelőssel, fejlesztő pedagógusokkal, szociális munkással, családsegítő- és gyermekjóléti szervezetekkel.
Projekt munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Darvasi Tünde
Célok:
Munkaközösség-vezető: Darvasi Tünde
Célok:
- A projektmódszerrel, mint sajátos tanulási egységgel, technikával elősegíteni az önálló és csoportos megismerést a tanulók számára.
- Képessé tenni a tanulókat egy-egy probléma lehető legtöbb összefüggésének és kapcsolódási pontjának felfedezésére.
- Lehetőséget nyújtani a tanulók számára a passzív befogadó és feldolgozó magatartás helyett a saját meglévő képességek, viselkedésformák kipróbálására és újak kialakítására.
- A szaktárgyi ismeretek bővítése, a minőségi tudás létrejöttének elősegítése érdekében.
- Szocializáció, a másokkal való együttműködés, konfliktuskezelés lehetőségeinek megismertetése.
- Tervezési eljárások, munkaszervezés, időbeosztás megismertetése.
- Esztétikai érzék fejlesztése a különböző produktumok előállításakor.
- Hozzásegíteni a tanulókat a lámpaláz leküzdéséhez a projekt eredményeinek bemutatásakor.
- Kritikai gondolkodás, értő olvasás fejlesztése a különböző ismeretforrások (internet, könyvtár, média) kritikus felhasználása során.
- Tanulási technikák megismertetése, az élethosszig tanulás elősegítése.
- Reális énkép kialakítása, a tanulók saját szerepének, lehetőségeinek és határainak felismertetésével és tudatosításával.
Testnevelés munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Viktória
Célok:
- A testnevelés fő feladata az egészséges életmódra nevelés, egészség megőrzés.
- Az iskolai testnevelés és a sport meghatározó szerepet töltsön be a tanulók mozgáskultúrájának és edzettségi állapotának fejlődésében.
- Minél több tanuló vegyen részt a tömegsport foglalkozásokon.
- A kiemelkedően tehetséges tanulók diákolimpiai és egyéb városi, megyei, országos versenyeken minél eredményesebben szerepeljenek.
- A testneveléshez és a különféle sportágakhoz kapcsolódó eszközállomány folyamatos bővítése.
- Házi versenyek és városi-megyei, országos versenyek szervezése.
- Kölyökatlétikai program bevezetése az 1-6. évfolyamon.
- NETFITT felmérések elvégzése.
- Bemutató órák tartása, belső továbbképzések a munkaközösség tagjai számára.
Fejlesztő munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Stocker Tamás
Célok:
- A lehetséges fejlesztési területek feltérképezése, közös fejlesztési területek kijelölése.
- A fejlesztés során az egyéni képességek, adottságok kibontakoztatása.
- A megelőző vizsgálat és a szakvélemények alapján személyre szabott egyéni fejlesztési tervek alapján a gyermek fejlődési ütemének megfelelő fejlesztés biztosítása.
- Folyamatos szűrés és gondozás, folyamatos kapcsolattartás az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel.
- Kapcsolattartás a nevelési tanácsadóval, szakértői bizottsággal.
- Folyamatos fejlesztésre szoruló gyermekek: SNI, BTM.