Munkaközösségek

2018/2019. tanév

Óvoda-iskola átmenet munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Patakiné Rónai Csilla
Célok:

  • Az óvodából érkező gyerekek beilleszkedésének, az új, iskolai környezethez való alkalmazkodásának megkönnyítése.
  • A környező óvodákkal való kapcsolatok ápolása, a szorosabb együttműködés érdekében.
  • A következő évi beiskolázás segítése az “Iskolanyitogató” foglalkozások szervezésével.

Reál munkaközösség (alsó)
Munkaközösség-vezető: Anschauné Jani Zsuzsanna
Célok:

  • Felfedeztetni a matematika és a valóság elemi kapcsolatát.
  • Kialakítani a helyes tanulási szokásokat, az önálló ismeretszerzés képességét az alapvető ismeretek közös, de egyre önállóbb feldolgozásával és alkalmazásával.
  • Fejleszteni a problémafelismerő és problémamegoldó, alkotó gondolkodásmódot. Biztos szám- és műveletfogalmat kialakítani.
  • Fejleszteni a számolási készséget.
  • Biztosítani a természeti világ elemi megismerését.
  • Elsajátítani a tudományos megismerés legelemibb módjait.
  • Bemutatni a megismeréssel kapcsolatos tudásrendszereket.
  • Megtanítani a megismerési műveleteket.

Humán munkaközösség (alsó)
Munkaközösség-vezető: Nyíri Eszter
Célok:

  • Fontosnak tartjuk a nyelvi kompetenciák sokrétű fejlesztését, törekszünk, hogy tanulóinknál kialakuljanak az igényes, változatos és kifejező nyelvhasználat alapjai, ezért munkaközösségi szinten hangsúlyt fektetünk a pedagógusok módszertani kultúrájának az elmélyítésére.
  • Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésére a szépirodalmi szövegek aktív és értő befogadására.
  • Az olvasási kedv felkeltésére, az irodalmi alkotásokhoz való pozitív hozzáállás elérésére, megerősítésére.
  • A mese “erejének” az elmélyítésére, a beszéd kifejezőerejének a tudatos alkalmazására, a nyelvi tudatosság fokozására, az önismeret és önbizalom növelésére, fejlesztésére, a kritikai gondolkodás fejlesztésére.

Osztályfőnöki munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Varga Ágnes
Célok:

  • Osztályfőnökök koordinálása, informálása.
  • Kezdő osztályfőnökök mentorálása.
  • Adminisztrációs feladatok pontos elvégzése (naplóvezetés, bizonyítványok, törzslapok írása, osztályfőnöki adatbázis folyamatos frissítése, szülők tájékoztatása, igazolások adminisztrálása, statisztika készítése).
  • Szöveges értékelés készítése a tanulókról.
  • Osztály- és évfolyam szintű projektek szervezése és lebonyolítása.
  • Az 5. osztályosok felső tagozatba való beilleszkedésének elősegítése.
  • 8. osztályosok pályaorientációjának segítése.
  • Szabadidős programok szervezése közösségépítés érdekében.
  • Munkamegbeszélések szervezése, bemutató órák tartása.
  • Folyamatos kapcsolattartás a szülőkkel, DÖK-kel, ifjúságvédelmi felelőssel, fejlesztő pedagógusokkal, szociális munkással, családsegítő- és gyermekjóléti szervezetekkel.
Projekt munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Darvasi Tünde
Célok:

  • A projektmódszerrel, mint sajátos tanulási egységgel, technikával elősegíteni az önálló és csoportos megismerést a tanulók számára.
  • Képessé tenni a tanulókat egy-egy probléma lehető legtöbb összefüggésének és kapcsolódási pontjának felfedezésére.
  • Lehetőséget nyújtani a tanulók számára a passzív befogadó és feldolgozó magatartás helyett a saját meglévő képességek, viselkedésformák kipróbálására és újak kialakítására.
  • A szaktárgyi ismeretek bővítése, a minőségi tudás létrejöttének elősegítése érdekében.
  • Szocializáció, a másokkal való együttműködés, konfliktuskezelés lehetőségeinek megismertetése.
  • Tervezési eljárások, munkaszervezés, időbeosztás megismertetése.
  • Esztétikai érzék fejlesztése a különböző produktumok előállításakor.
  • Hozzásegíteni a tanulókat a lámpaláz leküzdéséhez a projekt eredményeinek bemutatásakor.
  • Kritikai gondolkodás, értő olvasás fejlesztése a különböző ismeretforrások (internet, könyvtár, média) kritikus felhasználása során.
  • Tanulási technikák megismertetése, az élethosszig tanulás elősegítése.
  • Reális énkép kialakítása, a tanulók saját szerepének, lehetőségeinek és határainak felismertetésével és tudatosításával.

Testnevelés munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Kovács Viktória
Célok:

  • A testnevelés fő feladata az egészséges életmódra nevelés, egészség megőrzés.
  • Az iskolai testnevelés és a sport meghatározó szerepet töltsön be a tanulók mozgáskultúrájának és edzettségi állapotának fejlődésében.
  • Minél több tanuló vegyen részt a tömegsport foglalkozásokon.
  • A kiemelkedően tehetséges tanulók diákolimpiai és egyéb városi, megyei, országos versenyeken minél eredményesebben szerepeljenek.
  • A testneveléshez és a különféle sportágakhoz kapcsolódó eszközállomány folyamatos bővítése.
  • Házi versenyek és városi-megyei, országos versenyek szervezése.
  • Új sportág (Korfball) megismertetése tanulóinkkal.
  • Kölyökatlétikai program bevezetése az 1-6. évfolyamon.
  • NETFITT felmérések elvégzése.
  • Bemutató órák tartása, belső továbbképzések a munkaközösség tagjai számára.

Fejlesztő munkaközösség
Munkaközösség-vezető: Stocker Tamás
Célok:

  • A lehetséges fejlesztési területek feltérképezése, közös fejlesztési területek kijelölése.
  • A fejlesztés során az egyéni képességek, adottságok kibontakoztatása.
  • A megelőző vizsgálat és a szakvélemények alapján személyre szabott egyéni fejlesztési tervek alapján a gyermek fejlődési ütemének megfelelő fejlesztés biztosítása.
  • Folyamatos szűrés és gondozás, folyamatos kapcsolattartás az osztályfőnökökkel, szaktanárokkal, szülőkkel.
  • Kapcsolattartás a nevelési tanácsadóval, szakértői bizottsággal.
  • Folyamatos fejlesztésre szoruló gyermekek: SNI, BTM.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.